Lomamasennus

Taistele loman jälkeistä masennusta vastaan

Taistele loman jälkeistä masennusta vastaan

 

Olemmeko valmiita arkipäivän todellisuuteen, kun palaamme lomalta? Ärkipäiväiset askareet, työrutiini ja päivittäiset työmatkat unohtuivat helposti, mutta palaavat luoksemme taas kuin hirviöt. Ja jos alat haaveilemaan työpöydän äärellä peläten postilaatikkoasi, joka on täynnä sähköposteja ja tapaamisia, tai jos olet allapäin, koska yksinkertaisesti ei siltä tunnu, olet siis saanut lomanjälkeisen masennuksen.

Tämä on täysin normaalia ja tapahtuu myös rohkeimmille. Hyvät uutiset ovat – se ei ole mitään vakavaa. Toinen hyvä uutinen on – se on täysin parannettavissa. Luonnollisesti paras vastalääke olisi toinen loma paratiisissa, mutta on kuitenkin hieman epätodennäköisempää. Katsotaampa nopeasti toiseksi parasta vaihtoehtoa.

Älä aliarvioi neljää luonnollista ja usein ilmaista tapaa pysyä terveenä. Juo paljon vettä aikaerorasitukseen ja vältä liikaa kahvia. Vaikka sinulla ei ole aikaerorasitusta, kofeiinista saa vähän apua, koska se johtaa kehon kuivumiseen. Juo tarpeeksi ja valitse vain vesi tai äskettäin puristettu mehu alkoholipitoisten juomien sijasta.

Uni on loistava tapa saada energiaa. Hyvin levänneenä kaikki on helpompaa käsitellä. Ja kuka tietää, saatat nähdä unta lomastasi. Varmista, että vietät aikaa ulkona kävelyllä, pyöräilemässä tai tekemällä kaikkea, mikä sopii sinulle. Raikas ilma lisää onnenhormonia urheilun jälkeen ulkona ja voi tehdä ihmeitä! Rentoudu kevyellä joogalla, yrttiteeteellä, hyvän kirjan kanssa tai katsomalla suosikki TV-ohjelmia. Rekisteröidy uutta harrastusta varten tai kielikurssille.

Ja viimeisenä mutta ei vähäisempänä… Aloita seuraavan loman suunnittelu!

Mikäli tykkäsit kirjoituksesta, voit jakaa!

Kirjoitus julkaistu kategoriassa Lomakäyttäytyminen. Lisää permalink kirjanmerkkeihin.

Jaa mielipiteesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *