Pysy hereillä ilman kahvia

Pysy hereillä ilman kahvia – Uudet vinkit

 

Ajaminen vaatii hyvää ja tasaista energiatasoa aina, sekä lisää valppautta, jota yleensä hankitaan epäterveellisillä valinnoilla, kuten suurella määrällä kofeiinia ja sokeripitoisilla juomilla. Uusi Auto Europen tutkimus osoittaa, että kuljettajat juovat keskimäärin 7000 kahvikupillista autossa ajaessa elinikänsä aikana!

Tämä huikea määrä kofeiinia tekee kaikkea muuta kuin hyvää keholemme! Tiedämme, että hereillä pysyminen ajon on ratkaiseva tekijä liikenneturvallisuudessa, mutta kahvi on vain yksi vanhoista ja kuluneista tavoista lisätä vireyttä ajon aikana, vaihtoehtoja on monia. Ja vaikka kuinka maukasta se on, ja miten hyvältä se tuoksuu, liiallisen kahvin vaikutukset meidän eliniän aikana voivat myös olla varsin kielteisiä; sydämen sykkeen nousu, vatsavaivat ja levottomuus ovat niistä vain muutamia.

Ajaminen yöllä

Luonnollisesti parasta mitä voit tehdä, kun olet unelias, on ottaa lyhyet nokoset. Puoli tuntia pidempään ei tee suurta eroa ajassa tien päällä, mutta se voi olla elämää muuttava ero oman ja perheesi turvallisuuden ja muiden kuljettajien kannalta. Siinä ei ole mitään pahaa ottaa lyhyt tauko turvallisella paikalla. Valitse huoltoasema tai vartioitu parkkipaikka ravintoloiden luona moottoritiellä ja muista, parempi näin kuin katua. Lyhyet nokoset eivät ainoastaan virkistä mieltä ja ruumista, mutta se myös auttaa sinua keskittymään pidempään ja sinulla enemmän hauskaa ja vähemmän stressiä ajon aikana.

Vihje 1
Kun tilanne muuttuu todella pahaksi ja tunnet syvää väsymystä, ota lyhyet nokoset ja pidä tauko. Mikään ei voita väsymystä niin kuin pitkään tarvittavat nokoset.

Vihje 2
Pidä mukana C-vitamiinitarvikkeita. Tällä upealla vitamiinilla on tärkeä rooli elimistössä tärkeiden elintoimintojen edistämiseksi. Se auttaa sinua taistelemaan väsymystä vastaan, muuttaa rasvat energiaksi ja ylläpitää immuunijärjestelmää. Aina kun on mahdollisuus, yritä saada C-vitamiinia luonnollisista lähteistä, eikä niinkään mehuista lisätyllä sokerilla. Täydellinen välipala olisi paprika, mansikat, greippi ja appelsiinit, kun taas juomaksi suositellaan puristettua limonadia inkiväärillä ja ripauksella kurkumaa.

Vihje 3
Mikään ei ole pahempaa kuin ajaa pitkää, suoraa tietä, eikä sinulla ole seuraa matkalla. Vältä tällaiset tylsät tilanteet, jotka voivat mahdollisesti aiheuttaa uneliaisuutta ja tylsyyteen kuolemista ennen kuin huomaatkaan, ota joku mukaasi. Puhu politiikasta, elämästä, filosofiasta, maailmasta, ekologiasta, kvanttimekaniikasta – mikä sitten sinulle sopiikaan ja pitää mukana keskustelussa.

Vihje 4
Välipalat! Pakkaa mukaan paljon välipaloja, ne pitävät kiireisenä. Ihanteellinen välipala tässä tilaisuudessa ovat auringonkukan siemenet täynnä mineraaleja. Niiden avaaminen vie jonkin aikaa, poista kuori ja sitten voit nauttia niistä.

Vihje 5
Kova musiikki! Oikeasti, kuinka helppoa on nukahtaa musiikin soidessa melko kovaa stereoista? Tietenkään emme puhu lällyistä lauluista tai tylsästä taustamusiikista, mutta aidosta musiikista, kuten raskasmetalli! Halusimme sitä tai ei, et voi kieltää, että se on täydellinen musiikki pitämään sinut hereillä! Voit laulaa mukana mikä keuhkoista lähtee ja yrittää laulaa jopa äänekkäämmin kuin biisit!

Vihje 6
Tässä on täydellinen tapa viettää aikaa autossa koko perheelle. Pitkät automatkat ovat mahtavia kevyelle arvauskilpailulle. Voit muunnella suosittuja pelejä ja lisätä oman perheesi yksityiskohtia. Mitä omituisempi ja hauskempi, sen parempi!

Vihje 7
Kylmä vesi! Tämä ei välttämättä tarkoita kylmää suihkua jokaisella pysäkillä. Kasvojen pesemisen pitäisi auttaa! Varmista, että pidät taukoa aina silloin tällöin, teet venyttelyliikkeitä ja peset kasvosi kylmällä vedellä. On myös tärkeää saada ilmavirtaus ja viileämpi lämpötila autoon, kun menet takaisin autoon välttääksesi lämpimän ilman vaikutuksen tuudittamista sinut uneen.

Pidä silmäsi auki

Mikäli tykkäsit kirjoituksesta, voit jakaa!

Kirjoitus julkaistu kategoriassa Ei kategoriaa. Lisää permalink kirjanmerkkeihin.

Jaa mielipiteesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *